andra advent

tiden går fort, det har verkligen gått fort detta året det är helt sjukt. Känns inte som man har hunnit med mycket samtidigt som det känns som att man har hunnit med jättemycket. Men om alla åren kommer gå så här fort vill jag ta pippi pillrerna och har blir stor :O Sjutton är en ganska bra ålder, fast såklart har man sina problem hit och problem dit, dom är oundvikliga. Det kan börja med att tröjan man bestämt man skulle ha på morgonen har mamma tagit och tvättat, då blir man irreterad på henne och på att man måste ta en annan tröja, sen så kanske man ska gå till bussen och då rinner sminket av då blir man sur på de, sen kanske man har ett prov i skolan som går skit, så är det ännu en sak som förstör dagen, osv osv..
Det är verkligen inte lätt att vara en tonåring, och allra helt att vara både tonåring och av det kvinnliga könet, man har så himla mycket nojjor hela tiden. Eller det har iaf jag och tror inte att jag är ensam om det ?

Jag har iaf bestämt mig för att uppskatta allt som händer runt mig och vara glad för det jag har, och göra det bästa utav det jag har och inte vilja ha annat utan verkligen ta ansvar och göra det jag har till det allra bästa.
Har nog tittat lite för mycket åt alla andras håll utan att titta åt mitt eget och glädjas utav det jag har. Allt kunde varit värre, jag tror det kan vara de för alla, även för dom som kanske anser sig ha det allra värst !

______________________________________________________________________________

har iaf haft en bra helg, blev en skön hemma kväll i fredags, var så himla trött, blir alltid det på fredagar, så lovet kommer sitta väldigt fint, ska verkligen vila upp mig då, inga läxor, fast iofs ska vi få en hemtenta i pedagogiskt ledarskap men den kan jag nog ta itu med nästa år ( förövrigt så låter nästa år väldigt långt borta, men det är faktiskt bara ungefär tjugofyra dagar kvar).
Kolla även på idol i fredags och såg världens snygggast kille Robin åka ut, men tycker endå att alla var värdiga att vara i finalen, men Robin lite extra mycket eftersom han e snygg att se på! Tror faktiskt att vem som än skulle stå med Kevin i finalen skulle komma tvåa för jag tror faktiskt Kevin vinner, men man vet ju aldrig, ingenting slutar att överaska..

Igår så var jag hemma och tog de lugnt hela dagen( usch vad tråkig jag låtet, ska verkligen ändra på det nästa år, ska börja hitta på mer saker). Sen på kvällen åkte jag ner till Linus och Emma och vi kollade på heartbreak hotel.

Idag ska jag hjälpa mamma och baka lite sen kanske jag ska träffa Magggan om jag har skjuts, annars ska jag fråga om vi kan träffas imorrn! Sen ska jag städa och plugga och kolla på TV, inte mycket dator idag, ska faktiskt sluta att spendera så mycket tid vid datorn nu :) hmm, tror nog inte det går, men det är ju tanken som räknas.

hej så länge


Kommentarer
Postat av: PERNILLA

Malin Trofast, jag älskar verkligen dig <3

2008-12-07 @ 20:26:14
URL: http://perniiillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0