When a man loves a woman

Torsdag idag, helt sjukt fort har veckan gått, det är ju iofs väldigt bra och väldigt skönt , för som sagt så är jag skoltrött just nu, även att det bara är en vecka och en dag kvar nu så skulle jag kunna gå och lägga mig och sova hur länge som helst, så skoltrött som jag är nu. Hoppas att nästa termin blir bättre, har faktiskt som nyårslöfte att försöka höja mig i ämnena eftersom jag kan mer än vad jag presterat denna terminen, har slappat och bara nöjt mig med G på alla prov, faktiskt inte så bra strategi, men den har iaf funkat och det är jag glad för !

I skolan idag var det inte så speciellt jobbigt, kollade på en film Dead Man Walking, en sån där film som berör länge, känner fortfarande av en jobbig magkänsla över den filmen, hatar när det ska mördas och våldtas , men man kanske måste se sånna filmer för att se hur det faktiskt är i våran värld.

Ska man vara för eller emot dödsstraff ? den frågan var ganksa lätt för mig innan, såklart var jag emot, man ska ju inte mörda folk, men sen har jag börjat fundera, en som mördar massa andra personer och så får den "bara" sitta inne på livstid, kanske är det ett bätte liv än vad den personen levde innan. 
tycker sånt är svårt faktiskt, kommer det komma val om det i Sverige så röstar nog inte jag :O

Helg imon ska bli väldigt skönt, Idol final imorrn, vet inte vem jag vill ska vinna, också ett sånt där läge där jag ställer mej neutral och inte försöker påverka, det blir som det blir.

snart julafton med, ihelgen har jag lovat min mamma att baka julkakor och julgodis , det ska bli mysigt och kul faktiskt

:)
längtar till USA med, pratade med en tjej idag som också ska åka efter sommaren dock inte med Sts men endå, kul att veta ngra mer :)


Kommentarer
Postat av: Anna S

Jasså, ni har med diskuterat dödsstraff? Jag har kommit fram till att dömas till döden är ett lindrigare straff än att sitta fast i fängelse tills man dör. Nu har vi ju högst 25 år i Sverige. Kanske att livstid borde innebära livstid som i till exempel USA. Men nej, dödsstraff tror jag inte på. Då får man ju egentligen inget straff, eftersom att man lämnar världen. Ojoj, vad politisk jag låter. Tack för mig.

2008-12-12 @ 22:05:15
Postat av: Stefan P

Jag vet något som borde införas, KASTRERING! Folk som inte kan hålla reda på kuken förtjänar att inte ha någon. Så känner jag :). Sen tycker jag också att livstid i sverige ska också vara livstid. Livstid i sverige är högst 18 år eller något sådant. Livstid är tills du dör! Isåfall borde det inte heta livstid. Min åsikt. Ursäkta för dom fula orden ^^

2008-12-18 @ 19:50:07
Postat av: Viktor Möller

Jag tror på människans godhet jag.



Därför tror jag att slår man ihjäl 25 pers utan anledning så är man helt enkelt inte frisk och borde inte få va ute av den anledningen, men har man mördat och ångrar det finns det inget som säger att man inte kan få släppas fri efter en 10-15 år.

2009-01-07 @ 05:59:29
URL: http://evilannanas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0