julkalendern 2008





Handlingen kretsar kring de tre vännerna Klas, Lage och Renée. När det närmar sig jul och det har blivit dags att posta den sedvanliga önskelistan till tomten råkar de av misstag sända iväg en inköpslista och nu riskerar de att enbart få matvaror i julklapp...

Detta föranleder gänget att ge sig ut på en lång och händelserik jakt efter tomten. Denne mytomspunne figur som så gärna håller sig undan.


Julkalender e en tradition för mig, jag älskar verkligen julkalendern, annars känns de inte som riktig jul, de e ju lixom den som räknar dagarna fram till jul


julkalendern så länge jag kan minnas dem :

1996 - Mysteriet på Greveholm
1997 - Pelle Svanslös
1998 - När karusellerna sover
1999 - Julens hjältar
2000 - Ronny & Julia
2001 - Kaspar i Nudådalen
2002 - Dieselråttor & sjömansmöss
2003 - Håkan Bråkan
2004 - Allrams höjdarpaket
2005 - En decemberdröm
2006 - LasseMajas Detektivbyrå
2007 - En riktig jul
2008 - Med skägget i brevlådan


tycker alla har vatt väldigt bra, minst bra var nog allrams höjdarpaket faktiskt, jag kollade inte det året för att jag tyckte de va så dåligt, de va verkligen inte någon julkänsla, jag hoppas verkligen att julkalendern kommer leva kvar till mina barn blir så stora och kollar på de, för de va verkligen en speciell julkänsla när man va liten att sitta med både sin chockladkalender och sin julkalenderskalender framför tvn och öppna dagens luckor, just nu e de kanske inte så speciellt längre, men för mig e faktiskt julkalendern ett måste. :)


Kommentarer
Postat av: malinm

Hoppas den innerhåller riktig julkänsla bara =)

2008-11-22 @ 10:45:56
URL: http://malinm.se
Postat av: Jennifer

De bästa var ju Julens hjältar, dieselråttor och sjömansmöss, Mysteriet på greveholm, pelle svanslös och kanske en riktig jul. Men julkalendrarna som är nu har blivit så tråkiga. Jag är inte så fantaiskt julkjalender fan som det verkar. Men jag såg några avsnitt av de flesta ibland. Det var roligare när en själv var liten med fantasi fyllda kalendrar. SOm t e x julens hjältar då. :)

2008-11-22 @ 10:55:57
URL: http://eiza.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sv: Haha, ja, man låter osm gamlingarna men det var bättre förr. :O)

2008-11-22 @ 11:04:42
URL: http://eiza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0